In 1977 begon Peter Akkermans in een schuur van de ouderlijke woning met het herstellen en van landbouwmachines.
Geschiedenis
In 1980 bouwde hij een werkplaats in het industrieterrein in Essen en begon hij daar samen met 1 arbeider. Ondertussen werd er ook al aan vrachtwagens gewerkt.
Na een verdere uitbreiding werd het alsmaar duidelijker dat er zich meer cliënteel aanbood , ook voor lichte en vrachtwagens.
10 jaar na de oprichting in het industrieterrein werd er voor de eerste keer en kort daar na een 2de keer uitgebreid, ook werd er rond die tijd extra werkkracht aangeworven.
Doorheen de jaren werd er vervolgens op regelmatige basis het personeelsbestand uitgebreid, alsook de werkplaats werd verder ontwikkeld.
In 2007 stapte zoon Steven Akkermans mee in het bedrijf. En in 2012 stapte ook dochter Evi Akkermans mee in de zaak. In deze tussentijd werden de gevel en burelen verbouwd.
Ook de garage werd opgedeeld en in het -3.5ton oude gedeelte werden de bruggen voor personen- en bestelwagens vernieuwd.
In 2017 werd er geïnvesteerd in een hal speciaal voor het ijken en keuren van voertuigen.
Met een speciaal uitgeruste remmenbank voor vrachtwagens, schokdempertestbank, speciale lichtmeter voor de modernste koplampen, en een dubbele rollenbank voor het ijken van tachografen. Dit gescheiden van de werkplaats voor de hinder van lawaai (rollentestbank).
En een keurstraat die ten alle tijden beschikbaar moet zijn voor iedereen, ook voor klanten die snel even over de remmenbank willen rijden of lichten willen afstellen.
Hiervoor hebben we onze afspuitplaats en onze opslagplaats voor grote spullen moeten verhuizen. Daar hebben we dan ook de verzamelplaats gemaakt voor het sorteren van onze afval producten.
Vandaag de dag bestaan wij uit een team van 12 werknemers en werd er een prima uitgeruste werkplaats tot stand gebracht voor diverse herstellingen en keuring gericht op transport en bouw.
2021 gingen we een samenwerking aan met Renault Trucks en besloten we de om geen herstellingen meer te doen aan landbouwwerktuigen
Er werd beslist om volledig te gaan voor de bedrijfsvoertuigen